Tillgänglighetsredogörelse för [webbplatsens namn]
Här beskriver vi hur tillgänglig [webbplatsens namn] är och hur vi planerar att åtgärda brister. Här får du också information om hur du kan kontakta oss om du upptäcker brister.
Vår digitala service ska kunna uppfattas, hanteras och förstås av alla användare, oavsett till exempel funktionsnedsättningar och oberoende av vilka hjälpmedel de använder. Vår ambition är att åtminstone uppnå grundläggande tillgänglighet genom att följa relevanta delar av standarden EN301549, vilket är nästan samma sak som branschstandarden WCAG 2.1 nivå AA.
Tillgänglighet på vår webbplats
För närvarande uppfyller tjänsten [Det som stämmer bäst av helt, endast delvis och inte] kraven.
[Om det finns brister, skriv: Vi medvetna om följande brister:]
- [beskriv brist 1, vilken del av tjänsten, anledning samt ev. alternativ]
- ...
- [beskrivbrist N, vilken del av tjänsten, anledning samt ev. alternativ]
Bedömningen gjordes [datum] med [metod].
Kontakta oss om du upplever hinder
Kontakta oss om du på grund av ovanstående, eller av andra brister, hindras från att ta del av vår digitala service.
Det är [namn på er organisation] som tillhandahåller tjänsten, och du kan kontakta oss på:
- E-post: [tillganglighet@myndigheten.se]
- [Webb: Formulär för att rapportera in tillgänglighetsbrister (om ni erbjuder ett tillgängligt sådant)].
- Telefon: [0123-456 789].
Vi kommer att försöka åtgärda problemen och se till att du får den digitala service du har rätt till.
Kontakta tillsynsmyndigheten
Du kan vända dig till Myndigheten för digital förvaltning om du inte är nöjd med hur vi uppfyller kraven på tillgänglighet.
Denna redogörelse uppdaterades [datum].